Waarom een groen reclamebureau?

Door Maria van Eldik, oprichtster van Colourful Green.

In mijn reclame carrière heb ik altijd met veel plezier voor allerlei merken gewerkt. Ook voor merken die helemaal niet duurzaam zijn en een heel andere visie hebben dan ikzelf.

In augustus 2011 zag ik een gruwelijk filmpje over de bio-industrie. Na dat filmpje heb ik mijn boterhamworst (die ik die morgen had gekocht) meteen aan de hond gegeven en ben gestopt met dieren eten. Met zuivel was ik al jaren geleden gestopt, omdat ik zonder zuivel meer energie heb. Inmiddels eet ik helemaal veganistisch (nou ja, heel soms smokkel ik nog een beetje) en ben ik super blij dat ik deze richting op ben gegaan! Ik was in het begin wel een beetje bang dat ik door veganistisch te eten minder energie zou hebben, maar gelukkig was dat niet het geval. Ik was ook bang om af te vallen, maar heb zo royaal overal nootjes, pinda’s en rozijnen over gestrooid dat ik zelfs was aangekomen…

Naast mijn heerlijke nieuwe eetgewoontes ben ik toen ook na gaan denken over mijn persoonlijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid als reclamemaakster. Ik wilde heel graag mijn reclame kennis gaan gebruiken om de wereld een stukje vrolijker te maken voor mens én dier! :)

In augustus 2012 heb ik Colourful Green opgericht, met als doel effectieve reclame voor duurzame merken te maken. Daarmee hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan een groenere economie en mensen te enthousiasmeren om groener, diervriendelijker en bewuster te leven.

Al snel vond ik twee andere reclame professionals met hart voor duurzaamheid; Céline Rosier en Frank Rozendaal.”

.

By | 2014-01-25T21:06:52+00:00 maart 8th, 2013|Over ons|Reacties uitgeschakeld voor Waarom een groen reclamebureau?

About the Author: